AVZL
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zaterdag 2 juli Oorlogsmuseum Overloon+Pannenkoekenhuis (aanmelden t/m 1 juli)

+3
Yvette Cremers
Marcel Boreas
Maurice Smeets
7 plaatsers

Ga naar beneden

 Zaterdag 2 juli Oorlogsmuseum Overloon+Pannenkoekenhuis (aanmelden t/m 1 juli) Empty Zaterdag 2 juli Oorlogsmuseum Overloon+Pannenkoekenhuis (aanmelden t/m 1 juli)

Bericht  Maurice Smeets do apr 14, 2022 11:56 pm

Oorlogsmuseum Overloon + Pannenkoekenhuis zaterdag 2 Juli

Vlak voor het uitbreken van de coronacrisis inmiddels  2 jaar geleden stond deze activiteit ook op het programma maar ging toen door het corona gebeuren niet door. 2 jaar later krijgen we de kans om alsnog een bezoek te brengen aan dit oorlogsmuseum gelegen in Overloon.Hoewel dit museum ons het verhaalvertelt over de tweede oorlog is het thema oorlog actueler dan ooit .De oorlog in Oekraine laat zien dat dingen die in het verleden gebeurt zijn opnieuw kunnen gebeuren als intolerantie ,rascisme en haat de overhand krijgen.Dit museum laat ons  zien tot wat voor ellende de tweede wereldoorlog heeft geleid en wat we ervan kunnen leren.Na afloop van het bezoek aan het museum kunnen we in het pannenkoekenhuis wat naast het museum ligt nog een pannenkoek kunnen nuttigen om de dag af te sluiten.


Locatie:Oorlogsmuseum Overloon,Museumpark 1,5825 AM OVERLOON
Vertrek: 09.45 uur carpoolplaats Motel Urmond ( we hopen rond 11.00 uur in Overloon te arriveren)
Kosten: aanschaf ticket 17,50 aan de kassa en 16,50 euro one line + eventuele consumpties
Carpoolafstand: 88 km
Opgeven: t/m 1 juli
Organisator: Maurice Smeets

Maurice Smeets

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-09-12
Leeftijd : 48
Woonplaats : Nuth

Terug naar boven Ga naar beneden

 Zaterdag 2 juli Oorlogsmuseum Overloon+Pannenkoekenhuis (aanmelden t/m 1 juli) Empty Re: Zaterdag 2 juli Oorlogsmuseum Overloon+Pannenkoekenhuis (aanmelden t/m 1 juli)

Bericht  Marcel Boreas za apr 30, 2022 8:12 pm

Ik zou graag meegaan, maar ik vertrek die dag op vakantie. Misschien is een bezoek aan het Duitse oorlogskerkhof in Ysselsteyn ook wel interessant:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Duitse_militaire_begraafplaats_in_Ysselsteyn

Vr. gr. Marcel.
Marcel Boreas
Marcel Boreas

Aantal berichten : 122
Registratiedatum : 28-12-20
Leeftijd : 54
Woonplaats : Susteren

Terug naar boven Ga naar beneden

 Zaterdag 2 juli Oorlogsmuseum Overloon+Pannenkoekenhuis (aanmelden t/m 1 juli) Empty Re: Zaterdag 2 juli Oorlogsmuseum Overloon+Pannenkoekenhuis (aanmelden t/m 1 juli)

Bericht  Yvette Cremers zo mei 01, 2022 3:33 pm

Wij moeten ons helaas afmelden voor deze activiteit omdat Fellow ziek is.
Chantalle en Yvette


Laatst aangepast door Yvette Cremers op vr jul 01, 2022 10:18 am; in totaal 1 keer bewerkt
Yvette Cremers
Yvette Cremers

Aantal berichten : 370
Registratiedatum : 13-06-15
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heerlen

Terug naar boven Ga naar beneden

 Zaterdag 2 juli Oorlogsmuseum Overloon+Pannenkoekenhuis (aanmelden t/m 1 juli) Empty Oorlogsmuseum Overloon+Pannenkoekenhuis Zaterdag 2 juli

Bericht  Maurice Smeets ma mei 02, 2022 9:32 am

Beste allemaal.

Ik ben van de partij.

Groetjes,

Maurice

Maurice Smeets

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-09-12
Leeftijd : 48
Woonplaats : Nuth

Terug naar boven Ga naar beneden

 Zaterdag 2 juli Oorlogsmuseum Overloon+Pannenkoekenhuis (aanmelden t/m 1 juli) Empty Re: Zaterdag 2 juli Oorlogsmuseum Overloon+Pannenkoekenhuis (aanmelden t/m 1 juli)

Bericht  Tamara van Os ma mei 09, 2022 10:46 pm

Ik ga ook mee

Tamara van Os

Aantal berichten : 394
Registratiedatum : 28-09-12
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heerlen

Terug naar boven Ga naar beneden

 Zaterdag 2 juli Oorlogsmuseum Overloon+Pannenkoekenhuis (aanmelden t/m 1 juli) Empty Re: Zaterdag 2 juli Oorlogsmuseum Overloon+Pannenkoekenhuis (aanmelden t/m 1 juli)

Bericht  Nicole Simenon do jun 16, 2022 2:47 pm

Ik kom ook groetjes van Nicole
Nicole Simenon
Nicole Simenon

Aantal berichten : 294
Registratiedatum : 26-08-13
Leeftijd : 44
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

 Zaterdag 2 juli Oorlogsmuseum Overloon+Pannenkoekenhuis (aanmelden t/m 1 juli) Empty Zaterdag 2 juli overloon

Bericht  Mark Tummers za jun 18, 2022 10:40 am

Ik ga ook mee
Mark Tummers
Mark Tummers

Aantal berichten : 573
Registratiedatum : 28-09-12
Woonplaats : born

Terug naar boven Ga naar beneden

 Zaterdag 2 juli Oorlogsmuseum Overloon+Pannenkoekenhuis (aanmelden t/m 1 juli) Empty Re: Zaterdag 2 juli Oorlogsmuseum Overloon+Pannenkoekenhuis (aanmelden t/m 1 juli)

Bericht  Mike Hartskeerl za jun 25, 2022 9:07 am

Hoi leden, beste benen c.q voeten vooruit. Ik ga mee naar het museum. Tot a.s zaterdag carpoolplaats in Urmond. Groetjes Mike

Mike Hartskeerl

Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 28-09-12
Leeftijd : 51
Woonplaats : Hoensboek

Terug naar boven Ga naar beneden

 Zaterdag 2 juli Oorlogsmuseum Overloon+Pannenkoekenhuis (aanmelden t/m 1 juli) Empty Re: Zaterdag 2 juli Oorlogsmuseum Overloon+Pannenkoekenhuis (aanmelden t/m 1 juli)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum